Friday 25 March 2011

TAIB OH TAIB

Assalamualaikum Bang Taib. Tengah buat apa sekarang? Dah makan? Perut kenyang? Bini baru apa cerita?  Hish tak payahlah Bang Taib cerita. Tak molek kita nak cerita kat sini. malulah sikit kat anak-anak. Kita ni dah tua. Orang kata kubur kata mari, rumah kata pergi. Jadi kita kenalah buat ibadat banyak-banyak.

Bang Taib, saya nak tanya sikit. Masa Najib datang ke Sarawak hari tu, borak apa dengan dia sampai tersengih gitu? Bila? buat-buat lupa pulak. kat sini saya ada sertakan gambar supaya Bang Taib boleh ingat balik.
Dah ingat balik? Apasal Najib tersengeh-sengeh macam kerang busuk tu? Saya rasa Najib tu sebenarnya jelous kut. Mana tidaknya, dulu dia ada amoi cantik macam model punya tapi dah mati kena bom. Sapa yang bom? Hek eleh Bang Taib buat-buat tak tau pulak. Bini Najib kan puaka? Tak percaya tanya budak Universiti Malaya. Satu hari tu, sorang mamat ni sempat tangkap gambar dia masa jadi puaka sebelum jadi manusia balik. gambar ni x de superimpose tau. Tulen Bang Taib.


Ish..ish..ish.. seram bulu tengkuk melihat puaka ni. Tolong Bang Taib compare dengan model kiut-miut yang seorang ni.




Lagi satu Bang Taib masa kat satu majlis yang saya lupa kat mana hari tu, kenapa Bang Taib nampak termenung je? Makan pun dah takda selera nampak. Termenung kat sapa tu? Takkan tengah majlis terkenangkan isteri kat rumah kot? Saya pun sayang bini jugak tapi takdelah sampai begitu sekali.


Sebut pasal rumah, Bang Taib ni ada rumah ka? Sekali saya tengok macam mahligai istana la. banyak duit Bang Taib? Ada kena nombor ekor ka? Hish, mintak maaf banyak-banyak la Bang Taib. Nombor ekor tu kan haram. mana boleh main semua tu. Kat bawah ni rumah kat U.S.A kan Bang Taib?



Tolonglah kawan saya Bang Taib. Rumah dia daif sangat. Dekat nak roboh pun. Saya nak tolong, tak dapat sebab duit x cukup. Boleh kan Abang Taib? Gambar rumah dia? O.K saya tolong sertakan.


Eh.. Bang Taib nak pergi mana tu? Saya belum habis cerita lagi ni.. Bang Taib.... Bang Taib........ Bang Taib..... TAIB!!!!

No comments:

Post a Comment